Wednesday 18 January 2012

Saya Cuba (Y)

Assalamualaikum :3
Hari ni merupakan hari yang agak perit dan pahit bagi saya. Pahit mengalahkan Paracetamol 650 mahupun Salbutamol 1ATM, malah lebih dari pucuk ulam pegaga yang tumbuh melata di depan rumah saya.  Pahitnya saya jugalah yang rasa. Pahit yang hanya saya mampu telan dengan hati. Di digest perlahan-lahan agar hati saya dapat menerima semua tindak balas. Takut-takut hati saya terkena infection. Mashaallah. Saya takut dengan semua uijan yang Dia beri pada saya, Dia palingkan hati saya. Akibat daripada tak tertahan ujian seberat ini, takut-takut saya di palingkan dari terus menerus mencari keredhaanNya. Hidup ini ringkas tapi padat. Padat dengan segala pelbagai macam karenah dunia. Inilah yang saya takuti. Astagfirullah. Saya jadi lemah memikirkan semua perkara yang berlaku dan bakal terjadi. Lembik seperti cicak gemuk yang melata di dinding rumah anda juga seperti Ultraman Tiga yang rebah akibat di patuk ayam berbadan cicak. Saya perlukan sokongan lampu seperti yang diperlukan Ultraman. Saya perlukanNya. Itu saya pasti. Tapi bagaimana.??
Raksasa yang hot!

Saya jadi runsing dengan segala macam dugaan yang diuji. Saya tahu, segala sesuatu yang saya hilang bukan lah hak milik saya. Jadi bukankah saya jadi manusia tidak bersyukur bertanyakan mengapa saya kehilangan sesuatu yang pasti bukan milik saya? Malah saya sendiri bukan kepunyaan mutlak saya. Saya milik Allah bukan? Saya belum ber husnudzon sepenuhnya dengan pencipta saya. Walaupun saya ditimpa segala ujian yang berat, saya alpa yang sebenarnya saya perlukan sesuatu. Saya perlu berhenti dan duduk mengadu semua masalah saya kepada yang mnegetahui segala sesuatu. Saya rasa tak kool bila berhadapan dengan situasi seperti ini. Lagu sentimental yang menjadi peneman semangat berkorbar-kobar saya juga jadi suram. Saya tahu, perit dan payah untuk kita terus redha dengan semua benda. Saya harap Allah terus tingkatkan ketabahan dan kesabaran saya. Kenapa perlu saya bersedih. Segalanya telah Dia tetapkan. Saya musti percaya Dia! Dia sayang saya kot!!!! Dia mengetahui apa yang ada di depan. Oww yeahh. Saya harus lebih kuat dari raksasa berkepala ayam dan berbadam cicak! Malah kuat daripada batu kryptonite untuk saya mengalahkan rasa ragu-ragu dan soalan-soalan yang membunuh jiwa saya! Doakan saya lebih kool dan tenang dalam menghadapi setiap ujian yang Allah tetapkan kepada saya. Bukankan Ujian Allah itu tandakan Allah rindukan saya? Tak ke swit tuh? Hihi, saya sepatutnya date dengan Allah lebih lama. Sepatutnya saya mempunyai fikiran yang Allah rindukan saya, jadi diberikan ujian agar saya ingatkanNya. Oww yeahhh!! Barulah semangat saya naik meninggi! Saya mula rasa aura itu. Ya, tidakkah anda rasa? Kali ini, saya rasa tanpa bantuan Inche Gabbana! Osem, ini lah permulaan yang baik. Alhamdulillah, ujian ini Allah berikan kepada saya! Senyum dan membuat tanda aman ^^

No comments:

Post a Comment